Publiczna Szkoła Podstawowa w Tłuchowie

Trójmiasto, 16-17.05.2017r.

Byliśmy w Trójmieście.

44. uczniów wzięło udział w dwudniowej wycieczce do Trójmiasta, zorganizowanej przez p. Krystynę Sobiecką. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Gdańskiego Ogrodu Zoologicznego, w którym niezwykłych mieszkańców poznawaliśmy podróżując Kolejką Retro. Po tej egzotycznej wyprawie ciuchcią przyglądaliśmy się karmieniu fok. Następnie udaliśmy się do Akwarium Gdyńskiego. Tam podziwialiśmy florę i faunę występującą       w różnych środowiskach życia na kuli ziemskiej. W Centrum Edukacji odbyła się lekcja multimedialna "Nasz Bałtyk", lekcja laboratoryjna, podczas której pracowaliśmy z wykorzystaniem mikroskopów. Na zajęciach terenowych sami poławialiśmy materiał biologiczny: pąkle i krewetki bałtyckie, iglicznie, wstężynki. Następnym etapem wycieczki był rejs statkiem pirackim po Zatoce Gdańskiej. Po nim, w Porcie Gdynia, obejrzeliśmy najstarszy na świecie niszczyciel - ORP Błyskawica (uczestniczył w działaniach II wojny światowej od jej pierwszych do ostatnich dni) oraz Dar Pomorza (zbudowany w 1909r., służbę zakończył   w 1982r.). Po zakupie pamiątek i lodów pojechaliśmy do miejsca zakwaterowania. Zjedliśmy obiadokolację, odbył się też mecz rzucanki siatkarskiej dziewczynki kontra chłopcy, który zakończył się zwycięstwem...Mrugnięcie

Następnego dnia zwiedzanie rozpoczęliśmy od sopockiego molo - wizytówki miasta. Spacer po nim zakończyliśmy pobytem na plaży: cieplutki piasek, słońce, poszukiwanie w morzu poznanych dzień wcześniej organizmów - to była wielka frajdaUśmiech W Mc'Donaldzie zaspokoiliśmy głód, po czym udaliśmy się do Gdańska. Idąc od Motławy przeszliśmy Traktem Królewskim od Zielonej do Złotej Bramy, mijając przepiękne zabytki, m.in.: : Ratusz Głównego Miasta, Dwór Artusa, Fontannę Neptuna, dom Uphangena, Złotą Kamienicę. Spacerując dalej dotarlismy do Bazyliki Mariackiej - najstarszej w Europie gotyckiej ceglanej świątyni oraz do Żurawia -  największego w średniwiecznej Europie dźwigu portowego. Zwieńczeniem wizyty w Gdańsku był pobyt na półwyspie Westerplatte przy Pomniku Obrońcu Wybrzeża. Dla nas - społeczności szkoły, która nosi imię Bohaterów Westerplatte - pobyt w tym miejscu to moralny nakaz. Monumentalny granitowy pomnik zrobił na dzieciach wielkie wrażenie. Miejmy nadzieję, że także odczuły one i zachowały w głebi duszy szczególny klimat, znaczenie tego Miejsca, tak ważnego dla wszystkich Polaków zarówno 1 wrzesnia 1939 roku, jak i obecnie.